Maatregelen tav coronavirus 9 (covid-19)

Om veilig te behandelen gelden er extra maatregelen in de praktijk:

• De afspraak kan niet doorgaan indien u of een van uw huisgenoten COVID 19 heeft.
  • Dit geldt ook wanneer u een van de volgende symptomen heeft: neusverkoudheid, hoesten, kuchen of niezen, loopneus, keelpijn, verhoging (= tot 38) of koorts, kortademigheid,  hoofdpijn, branderige ogen, reuk/smaakverlies, vermoeidheid, ziek voelen en/of diarree.
  • Graag eerst overleg indien uw tot een risicogroep behoort.
  • Risico patiënten zijn:
    • afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen;
    • chronische hartaandoeningen;
    • diabetes mellitus;
    • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie;
    • verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatiënten;
    • een hiv-infectie (in overleg met de hiv-behandelaar).

Verdere maatregelen:

• Voor op de behandelbank vraag ik u een groot badlaken (of 2 kleinere) mee te nemen voor de persoonlijke hygiëne.
  • Kom indien mogelijk alleen (kinderen en mensen met een beperking uitgezonderd).
  • Probeer zo kort mogelijk (max 5 min) van te voren plaats te nemen in de wachtkamer, wacht eventueel buiten of in de auto tot het tijd is. De werktijden zijn aangepast om overlap in de wachtruimte te voorkomen.
  • In de wachtkamer zijn geen tijdschriften en speeltjes meer aanwezig. Een kind kan eventueel wel zijn/ haar eigen speelgoed meenemen.
  • Bij binnenkomst in de praktijkruimte vraag ik u de handen te wassen/ desinfecteren.
  • De osteopaat zal de deur open en dicht doen.
  • De osteopaat werkt,  indien nodig,  beschermd.
  • Mocht u het fijn en veilig vinden om een mondmasker op te zetten, zijn die voorradig
  • Alle contactoppervlakken worden na de behandeling gedesinfecteerd.

Bezoek voor meer informatie omtrent het coronavirus de website van het RIVM.